▲ Puppy love


Är hundvakt åt 8st små busfrön, känner hur hjärtat smälter lite varje gång jag går in dit. Bara en vecka kvar tills de flyttar till sina nya hem så får passa på att snusa valpdoft medans jag kan! 
 
Djurvän är något jag alltid varit och alltid kommer att vara, men hjärtat slår som mest för hundar och alla dess raser. Kan sitta och kolla på en video om en hund som blir räddad från ett liv i misär som kommit upp på mitt nyhetsflöde på facebook, och tårarna forsar verkligen. När man ser hur de får tillbaka livsglöden i ögonen som var långt borta innan, hur pälsen börjar växa igen och hur de äntligen börjar förstå att de får mat varje dag så de klarar sig. Det skulle vara mitt drömyrke, att kunna rädda hundar som haft otur här i livet och som fått en andra chans. Nästan så jag blir tårögd bara av att tänka på det.. Någon dag kanske, förhoppningsvis.
 
Så varje gång jag ser en valp hoppas jag av hela mitt hjärta att de hamnar i ett hem som behandlar dem väl, som de förtjänar. Så de slipper hamna med en människa trogen som utsätter den för det otänkbara. De som hamnar i ett bra hem vet inte vilket helvete de lyckas undvika, och de som inte haft lika mycket tur tror väl bara att det är så det ska vara. Huga, mattehjärtat värker..
 
 




Ditt namn här:
« Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Välkommen till min blogg alla nya läsare!♥
RSS 2.0